با گرده گل، نوشابه انرژی زا طبیعی بسازید


وقت آن رسیده جایگزین تمامی مواد شیمیایی مضر را بدانیم و به جای انداختن خود در مسیر بیماری، در راه سلامتی گام برداریم. استفاده از نوشابه انرژی زا طبیعی یکی از گام های مهم برای استفاده از مواد طبیعی به منظور افزایش انرژی در بدن انسان است
گرده گل یکی از تولیدات زنبور عسل است که خود به تنهایی خواص بسیار زیادی برای بدن ما انسان ها دارد. با این حال بسیاری از محققان بر این باورند که استفاده از گرده گل در تولید مواد غذایی مختلف و نوشیدنی ها می تواند به مصرف بیشتر این ماده طبیعی کمک کنند. در نتیجه روش های مختلفی برای استفاده از گرده گل در تولید مواد غذایی به ویژه نوشیدنی ها مورد توجه قرار دارد .
گرده گل خواص مختلفی دارد که یکی از مهم ترین خواص آن منبع انرژی بودن آن است. با توجه به ترکیباتی که در درون گرده گل وجود دارد، می توانیم از این ماده برای افزایش انرژی بدن انسان استفاده کنیم. نوشابه انرژی زای طبیعی با استفاده از گرده گل تولید می شود تا بتواند انرژی بدن انسان را تامین کند.آنچه که باعث شده این خاصیت گرده تا این حد مورد توجه قرار گیرد شرایط دنیای امروز است. شاید بد نباشد قبل از پرداختن به یک نوشابه انرژی زا طبیعی، به دلیل نیاز به انرژی در دنیای امروز بپردازیم.

چرا جوانان به دنبال کسب انرژی بیشتر هستند؟
متاسفانه در دنیای امروز با توجه به مشکلاتی که در تغذیه و تحرک افراد به ویژه جوانان وجود دارد، کمبود انرژی یکی از مشکلات شایع برای همه افراد است. در واقع جوانان غذاهای مضر زیادی به ویژه غذاهای سردی مثل فست فودها را مصرف کرده و در نتیجه انرژی خود را نادانسته کاهش می دهند و سپس از کمبود انرژی ناراحت هستند!
این در حالی است که در دنیای امروز با توجه به آلودگی های مختلف در هوا و غذاهای عادی، باید دقت ویژه ای به مصرف غذا شود، چه رسد به غذاهایی که مضر بودن آن ها برای همه به اثبات رسیده است. امروزه حتی مشکل سلامت نان، برنج، گوشت و... نیز خود عاملی برای کاهش توان و انرژی بدن به شمار می رود که متاسفانه کسی به آن توجه ندارد.

نوشابه انرژی زا؛ راهکار جوانان برای جبران انرژی
یکی از راهکارهایی که جوان ها برای جبران کمبود انرژی مورد استفاده قرار می دهند، استفاده از نوشابه های انرژی زا است. این نوشابه های انرژی زا که به صورت کاملاً شیمیایی آماده می شوند، کمک می کنند تا به صورت مقطعی سطح انرژی افراد بالا رود. در واقع با بالا رفتن برخی از مواد مورد نیاز بدن کمک می شود تا انرژی از دست رفته انسان به دلیل مصرف مواد خوراکی یا ضعف های ناشی از اعصاب و روان بر طرف شده و فرد احساس کند انرژی بیشتری دارد.بزرگترین مشکل نوشابه های انرژی زا این است که انرژی داده شده به افراد را به صورت کاملا مقطعی در اختیار آن ها قرار می دهد. یعنی بعد از مدتی این انرژی تحلیل رفته و فرد نیاز دارد تا دوباره از نوشابه انرژی زا استفاده کند.
نکته بعدی این است که مواد درون نوشابه انرژی زا صنعتی به شدت مضر است. اگرچه ادعا می شود که این نوشابه، سطح پروتئین، ویتامین و برخی مواد معدنی را در بدن انسان افزایش می دهد؛ اما آنچه که واقعیت دارد وارد کردن بسیاری از مواد شیمیایی مضر به بدن انسان است.
مصرف نوشابه انرژی زا موجود در بازار اگرچه در کوتاه مدت اثرات واضحی برای بدن انسان به صورت مضر ندارد؛ اما در دراز مدت ممکن است مشکلات بسیار زیادی را در بدن انسان ایجاد کرده و عامل بروز بیماری های مختلف شودیکی از مهم ترین بیماری هایی که ممکن است با مصرف نوشابه انرژی زا برای انسان ایجاد شود، بیماری های مربوط به کبد دست. کبد چرب، نارسایی در کبد و مواردی از این دست از جمله مشکلاتی هستند که با مصرف نوشابه انرژی زا شیمیایی ایجاد می شود. همچنین با توجه به قند بسیار بالای موجود در نوشابه انرژی زا صنعتی، امکان ابتلای افراد به دیابت در جوانی یا در بزرگسالی افزایش پیدا می کند.این تنها بخشی از مضرات نوشابه های انرژی زا شیمیایی است که متاسفانه کسی به ان توجه نمی کند. اما چاره چیست؟ چطور می توانیم سطح انرژی بدن خود را افزایش دهیم و با این همه مضرات نیز مواجه نشویم؟

نوشابه انرژی زا طبیعی؛ راهکاری سالم برای افزایش انرژی
دستورهای مختلفی به عنوان نوشابه انرژی زا طبیعی وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند به نوبه خود برای افزایش سطح انرژی در بدن انسان مفید واقع شود. یکی از بهترین روش های تولید نوشابه انرژی زا طبیعی که تمامی مواد مورد نیاز برای افزایش انرژی را در درون خود دارد، استفاده از عسل و گرده گل است. این 2 ماده طبیعی که توسط زنبور عسل تولید می شوند، هر کدام می تواند انرژی لازم را به انسان منتقل کنند. حال فرض کنید که شما با ترکیبی از این دو ماده پر انرژی مواجه شوید که هر دو به نوبه خود سطح انرژی بدن شما را بالا ببرند.
ترکیبات درونی گرده گل به گونه ای است که کمک می کند تا هر چه کمبود انرژی دارید در بدن شما تامین شود. ویژگی مثبت استفاده از نوشابه انرژی زا طبیعی با عسل و گرده گل این است که هیچ ماده شیمیایی یا مضری در تولید آن مورد استفاده قرار نمی گیرد. در نتیجه شما با خیال راحت می توانید از این نوشابه به میزان زیاد استفاده کنید.
برای تهیه نوشابه انرژی زا طبیعی، کافی است دو قاسق غذاخوری عسل را به همراه یک قاشق گرده گل درون آب حل کنید. انتظار نداشته باشید این نوشابه را بتوان از بیرون هم تهیه کرد، باید آن را در خانه و با استفاده از عسل طبیعی مرغوب به همراه گرده گل تهیه کنید.

آیا انرژی نوشابه انرژی زا طبیعی همانند انواع شیمیایی آن است؟
سوال مهمی که مطرح است و باعث شده بسیاری از افراد قید استفاده از نوشابه انرژی زا طبیعی با گرده گل را بزنند، این است که می گویند نوشابه انرژی زای شیمیایی به صورت آنی و لحظه ای سطح انرژی ما را بالا می برد. این در حالی است که تجربه مصرف نوشابه انرژی زا طبیعی با گرده گل نشان می دهد که این نوشیدنی نمی تواند به صورت آنی سطح انرژی بدن را افزایش دهد.
پاسخ این است که این افراد درست می گویند. در واقع شربت عسل و گرده گل نمی تواند کار نوشابه انرژی زا را به صورت آنی انجام دهند. راهکار این است که به جای استفاده از نوشابه انرژی زای شیمیایی در زمان هایی که نیاز به افزایش انرژی دارید، از نوشابه انرژی زا طبیعی با گرده گل به صورت روزانه استفاده کنید.
یکی از دلایلی که شما از نوشابه های شیمیایی به صورت روزانه و مداوم استفاده نمی کنید، این است که از مضرات آن اطلاع دارید. با این حال در نوشابه های انرژی زا طبیعی دلیلی برای نخوردن روزانه آن وجود ندارد. در نتیجه اگر شما هر روز به صورت منظم یک لیوان از شربت عسل و گرده گل را میل کنید، هیچ گاه با کمبود انرژی مواجه نخواهید شد و نیازی به افزایش سطح انرژی به صورت آنی نخواهید داشت.
با مصرف مداوم شربت عسل و گرده گل، همواره سطح انرژی شما در حد قابل قبولی قرار خواهد داشت. پس از این نوع نوشیدنی به صورت مداوم استفاده می کنیم تا سطح انرژی کلی و عمومی بدن افزایش پیدا کند و هیچگاه با کمبود انرژی مواجه نشویم.

 

وقت آن رسیده جایگزین تمامی مواد شیمیایی مضر را بدانیم و به جای انداختن خود در مسیر بیماری، در راه سلامتی گام برداریم. استفاده از نوشاب انرژی زا طبیعی یکی از گام های مهم برای استفاده از مواد طبیعی به منظور افزایش انرژی در بدن انسان است. کافی است یک هفته این نوشابه خوشمزه را میل کنید تا اثرات آن را به صورت کامل در بدن خود متوجه شوید.